Hospital bag aneb co si s sebou balím do porodnice

Dnešním dnem oficiálně zahajuji 40. týden těhotenství, takže už bylo opravdu načase začít balit tašku do porodnice. Poučena neznalostí při prvním porodu jsem tentokrát balila věci, které opravdu využiji a které mi třeba i napoprvé chyběly.

Podívejte se spolu se mnou, co mi pomůže v prvních chvílích s miminkem a při jeho cestě na svět.



Nezbytné dokumenty pro příjem k porodu.

Výbava pro mámy



Kompletní výbava. Až se miminko přihlásí, zapnu kufr a můžeme vyrazit směr Vinohradská porodnice. Sama jsem plná očekávání, protože předchozí porod mi vyvolávali a tentokrát bych byla ráda, kdyby se to podařilo spontánně. Tak uvidíme, jestli ještě v pátek pojedu na monitor a dáme si se slečnou další týden 2v1. Nejspíš se u mě dětem líbí a osvědčila jsem se jako příjemný inkubátor :)





Začnu věcmi pro sebe. Beru si s sebou pohodlnou noční košili, tílko s kalhotami, župan a pohodlné bavlněné bezkosticové kojící podprsenky. Gumové pantofle nesmí chybět, protože na "hekárně" je při pendlování mezi sprchou a porodním sálem velmi využijete. Já s nimi chodila i do sprchy na pokoji po porodu. Při prvním porodu jsem si vzala žabky, ale ty jsem vyhodnotila jako nepohodlné. Do klasických pantoflí se mnohem lépe obouvá a také se lépe vyzouvají.





Po porodu se  vám bude hodit balení porodnických vložek, síťované kalhotky a já ještě přibalila kojící kloboučky a vložky do podprsenky.





Ručníky jsou  velmi důležitou součástí. Jako nezkušená prvorodička jsem si do porodnice s Domčou vezla bílé ručníky. Ano, nedošlo mi, že i po porodu budu mít co dočinění s krvácením a častým sprchováním. Proto doporučuji nakoupit zásobu tmavých ručníků a ty s sebou přibalit. Mám dva větší na celé tělo a tři malé na intimní oblast.





Můj skromný kosmetický arzenál. Ještě si přibalím řasenku, kartáč na vlasy a balzám na rty. Tímto moje kosmetické okénko do porodnice končí.


Výbava pro mimi




Postupně přecházíme k výbavě pro miminko. S Dominkou jsem vyzkoušela všechny možné značky plenek, ale nejvíc se mi osvědčily právě Pampers. Do jejího roka jsem používala prémiovou řadu a poté už klasické zelené. Tentokrát s sebou beru balení jak ve velikosti 1, tak i 0, protože Domi byly plenky ve velikosti 1 obrovské a musela jsem jí je složitě ohrnovat :) Vzhledem k tomu, že druhá holčička by měla být podobně velká, tak jsem tentokrát připravená. Ještě přibalím jednorázové podložky a arzenál na přebalování je připravený.





Kosmetický základ pro malou slečnu. Tentokrát jsem se rozhodla vyzkoušet něco nového, takže jsem na Feedo.cz sáhla po značce Humprey´s Corner a uvidíme, jak nám bude vyhovovat. Nemůže chybět Bepanthen, který využiji i já a také sterilní čtverečky a líh na pupík miminka. Dudlíky jsem využívala i s Dominkou, takže je také tentokrát beru s sebou.





Pár kousků oblečení pro slečnu, aby nemusela být v erárním :) Nesmí chybět bavlněná osuška a plínky.



Líbí se mi, když nový sourozenec přinese staršímu dárek. Protože Dominka už dlouho touží po bublinkové Barbie, tak jsem se rozhodla, že tohle bude vhodná příležitost, kdy jí tento dárek věnovat. Sice mi přijde ošklivá a jako hračka naprostý kýč, ale malé holčičí duši neporučíš a ta její radost mi stojí za to překousnout, že budeme mít doma i tuhle "krasavici".



Tak tohle je můj kompletní arzenál výbavy do porodnice. Ještě přibalím nějaké tyčinky, abych měla co mlsat, protože cukr po porodu se rozhodně hodí. :-) Nesmí chybět nabíječka na mobil a nějaká knížka pro ukrácení dlouhých chvil.

Taky vaše taška vypadala při druhém porodu jinak, než s prvním dítětem? A co jsou vaše nezbytnosti, které vám usnadnily pobyt v porodnici? Budu ráda, když se se mnou podělíte dole v komentářích.

Tereza


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kam s dětmi na výlet: hotel Na Farmě, Poděbrady, Kutná hora

Kam s dětmi na výlet: Zoopark Zájezd

Jak zkrotit domácí rozpočet

Ráda čtu... moje oblíbené blogy

Na radu u laktační poradkyně