Čokoládový bezlepkový dort

Dneska je slavnostní den, protože můj muž slaví narozeniny!
Hlavní oslava nás čeká v sobotu, ale včera jsem mu s Dominičkou pekla dort, protože ho má moc rád a navíc je velmi jednoduchý a chuť prostě božská.

Asi před 6 lety jsem recept našla na nějakém španělském webu, takže už bohužel nevím zdroj. Jeho příprava je velmi snadná, rychlá a u všech našich hostů jsem s ním vždy sklidila velký úspěch. Velkým plusem je to, že je bezlepkový a můžete si suroviny libovolně obměňovat (nahradit plnotučné nízkotučnými, atd.).





Čokoládový bezlepkový dort (cca 12 porcí)
Náročnost: jednoduché
Doba přípravy: 30 minut, 60 minut pečení a min. 12 hodin v lednici na ztuhnutí



Dort

  • 200 gr třtinového cukru
  • 3 celá vejce
  • 750 gr měkkého tvarohu plnotučného
  • 125 ml plnotučného mléka
  • 1 balení vysokoprocentní čokolády (já používám Lindt 90%)
  • 1 balení čokoládového pudingu
  • hořké kakao
  • špetka soli


Poleva
  • 2 balení zakysané smetany
  • 1 vanilkový cukr

Ovoce na ozdobení je čistě na vás. Dort je výborný i bez ovoce jen se smetanou. U bezlepkové varianty si pohlídejte, jestli jsou puding a čokoláda bezplekové (Lindt např. bezplekový není).


Postup
  • Rozehřejte si troubu na 170 °C a vyložte si dortovou formu pečícím papírem.
  • Ve vodní lázni si rozpusťte čokoládu a nechte ji mírně zchladnout (musí zůstat tekutá).
  • V míse smíchejte vyšlehejte do pěny třtinový cukr a vejce.

  • Do vyšlehané pěny přidejte tvarohy, přilijte mléko a nakonec vmíchejte rozpuštěnou čokoládu. Vše dobře promíchejte.



  • Přisypte puding, dle chuti přidejte hořké kakao (já dávám 3 polévkové lžíce), špetku soli a opět promíchejte.


  • Těsto vylijte do vymazané formy a dejte na 50 - 60 minut péct do trouby.

  • Po upečení nechte korpus mírně zchladnout a mezitím si vyšlehejte zakysané smetany s vanilkovým cukrem. Jakmile dort zchladne, navrch dejte zakysanou smetanu a dozdobte ovocem.






Ideální je nechat dort vystydnout a následně vychladit přes noc v lednici. Několikrát se mi ale stalo, že na chladnutí nebyl čas, takže postačí alespoň 2 hodiny.


Dobrou chuť a jestli se do něj pustíte, dejte mi pak vědět, jak vám chutnal!


PS: Pokud někdo neholduje tmavé čokoládě, dá se korpus udělat vanilkový, tj. nahradíte hořkou čokoládu bílou, vynecháte kakao a puding dáte vanilkový. 


Tereza



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kam s dětmi na výlet: hotel Na Farmě, Poděbrady, Kutná hora

Kam s dětmi na výlet: Zoopark Zájezd

Ráda čtu... moje oblíbené blogy

Jak zkrotit domácí rozpočet

Na radu u laktační poradkyně