Plavání s miminky a většími dětmi

Dneska jsme s Dominikou absolvovaly poslední lekci plavání, než se naše rodina rozroste o nového člena. Trošku mě přepadla vlna nostalgie, protože s Dominkou "plaveme" od jejích 4 měsíců a bude se mi po hodinách plavání stýskat (a věřím, že i Domince). Bříško je ale čím dál větší a pro mě už je hodně náročné s ní lekce zvládnout, takže letní semestr tentokrát vynecháme a naskočíme zas v září po letních prázdninách.


Jak vybrat plavecké studio?

Já jsem nejvíc dala zejména na doporučení a dobré reference od kamarádek, které znám a kterým důvěřuji. Hledala jsem také místo, které budeme mít v dobré dojezdové vzdálenosti, abych nemusela jezdit na 30 minutovou lekci přes celou Prahu.

Dalším důležitým kritériem je čistota prostředí, milý a ochotný personál a velkou roli také sehrají lektorky, které jednotlivé kurzy vedou. Pokud se všechny tyto faktory protnou, máte vyhráno a bude to vás i vašeho prcka bavit.




Kdy začít s miminkem "plavat"?

S Dominičkou jsme začínaly vaničkováním a první lekci absolvovala ve 4 měsících. Děti plavou v samostatné vaničce, kde je teplá voda bez chemického ošetření a kde jsou rodiče pouze s lektorkou. Učíte se základy, jak pracovat s miminkem ve vodě a je to vhodné také pro posílení a správné zapojení svalů miminka pro další vývoj.

Domi vodu od miminka milovala a nikdy s ní neměla problém. První lekci plakala pouze do chvíle, než jsme ji ponořili do vaničky. Pak už si to užívala s hračkami a vydržela by tam snad hodinu.

Od 6 měsíců jsme začaly chodit na skupinové lekce do většího bazénu. Tady se mi velmi hodily základy z vaničkování, protože se mi s Domčou lépe v bazénu manipulovalo a už jsem se tolik nebála. Dneska ve svých třech letech se vody vůbec nebojí a nemá problém se skákáním do bazénu, ani s potápěním.




Dobrý lektor je základ úspěchu

Vyzkoušejte více lekcí a více lektorů. I v "našem" studiu jsme s Dominičkou vyzkoušely více lektorek, až jsme zakotvily u jedné, která nám oběma nejvíc vyhovovala a u té jsme zůstaly až doteď (a věřím, že od září k ní zas naskočíme). Její hodiny jsou svižné, děti "nešetří" a zároveň umí přizpůsobit tempo jednotlivým členům skupiny (na našich hodinách může v bazénu plavat max. 6 dětí).



Zapojte i tatínky

Když byla možnost, snažil se i můj muž chodit s Domi na vaničkování, ale zejména pak na lekce v bazénu. Tatínci sice byli vždycky v menšině, ale společné chvilky si skvěle užili a určitě to posílilo jejich vzájemný vztah a pouto. Za nás tedy můžu plavání doporučit všema deseti!


A co vy? Chodíte nebo chodili jste s dětmi plavat? A jak se vám lekce líbily?

Tereza

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kam s dětmi na výlet: hotel Na Farmě, Poděbrady, Kutná hora

Kam s dětmi na výlet: Zoopark Zájezd

Ráda čtu... moje oblíbené blogy

Jak zkrotit domácí rozpočet

Na radu u laktační poradkyně