Těhotenský deník - I. trimestr

Jestli jste četli můj úvodník, tak jste asi zaznamenali, že čekáme druhé dítě.
Nejen pro vás, ale i pro sebe jsem se rozhodla shrnout celý první trimestr a možná předat pár zajímavých informací nastávajícím maminkám.

Zdroj

Jaké vás čekají prohlídky a vyšetření v I. trimestru?

1) Vstupní prohlídka u gynekologa, potvrzení těhotenství
První prohlídku u svého gynekologa jsem absolvovala v 10. týdnu těhotenství. Na ultrazvuku už bylo krásně vidět miminko i srdeční akce.
Zároveň jsem obdržela žádanku na odběr krve a také na prvotrimestriální screening.

Kolik stojí: 0 Kč


2) Odběry krve
Někdo je absolvuje přímo v ordinaci svého gynekologa. Pro mého lékaře je zajišťuje síť laboratoří AeskuLab, kam jsem se objednala. Vzali mi tři zkumavky a bylo hotovo :)

Kolik stojí: 0 Kč


3) Prvotrimestriální screening
Tady jsem se nejvíc "zapotila". Jelikož jsem žádanku dostala "až" v 10. týdnu, tak ve všech velkých pracovištích (Apolinář, Podolí, Motol, Thomayerova nemocnice) mě nemohli objednat, protože už měli plno. To mě naprosto zaskočilo a tak jsem začala pátrat po soukromých klinikách.
Nakonec jsem po nekonečném maratonu telefonátů dostala termín ve screeningovém centru v Hloubětíně u Dr. Břešťáka (jejich stránky). Nelituji volby, ani peněz, které mě to stálo.

Dalším rozhodujícím motivem pro mě bylo to, že vyšetření u něj dělá také Dr. Kubešová, kterou jsem znala z Vinohradské nemocnice, kam jsem docházela na screeningy v prvním těhotenství. Je velmi milá a pečlivá.

Z vyšetření si odnesete důležitou lékařskou zprávu a také fotky miminka na CD.



Kolik stojí: 1.500 Kč
(část si můžete nechat zpětně proplatit u své pojišťovny, pokud to nabízí)


4) Pravidelná vyšetření v poradně
Na pravidelných vyšetřeních kontroluje moje gynekoložka srdeční ozvy miminka a také provádí vaginální vyšetření, aby zjistila, že je vše na svém místě a prcek se třeba nechystá předčasně ven :)

Kolik stojí: 0 Kč



Jaký byl můj I. trimestr?
Jedním slovem hrůza a jsem ráda, že jsem to vůbec přežila. První těhotenství bylo na občasné nevolnosti procházka růžovým sadem. Navíc jsem mohla víc odpočívat. Teď mám Domču a slovo odpočinek prostě neexistuje :)

Představte si tu nejhorší kocovinu v životě a představte si, že trvá přes 3 měsíce (pár fajn dní se našlo, ale bylo jich opravdu jen pár).



Oblíbené jídlo a pití v I. trimestru
Kvůli nepříjemným nevolnostem jsem měla velmi "vytříbený" jídelníček. Jediné, co mi pomáhalo přežít den byla Coca Cola a mandarinky (případně další ovoce).

Zkoušela jsem Nutridrinky z lékárny, zázvor, ale nic nepomáhalo.


Oblečení
V prvním trimestru jsem ještě žádné extra těhotenské oblečení nenosila. Strašně rychle mi ale vyrostla prsa, takže téměř všechny podprsenky mi byly malé. Nicméně jsem začala mnohem více vyhledávat pohodlné a volnější oblečení.


Váha
Začínala jsem s váhou 53 kg.



Tak to byla moje cesta prvními měsíci těhotenství.
A jak jste na tom byly vy?


Tereza

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kam s dětmi na výlet: hotel Na Farmě, Poděbrady, Kutná hora

Kam s dětmi na výlet: Zoopark Zájezd

Ráda čtu... moje oblíbené blogy

Jak zkrotit domácí rozpočet

Na radu u laktační poradkyně