5 tipů na pomocníky v těhotenství, bez kterých se neobejdu

Některé ženy mají těhotenství jako nejkrásnější období života a někdo je rád, když ho ve zdraví přežije a těší se na porod a chvilky s miminkem.

Já patřím spíš do té druhé skupiny. Když jsem byla těhotná poprvé, tak jsem zuřivě nakupovala spoustu různých pomůcek a "nezbytností", bez kterých jsem si myslela, že ani těhotná být nemůžu. Těhotenskými vitamíny začínaje a spoustou těhotenské kosmetiky konče.

Nyní při druhém těhotenství už ani nemám čas přemýšlet o tom, co bych vlastně potřebovala :-) Přesto je pár věcí, o které bych se s vámi ráda podělila a které mi toto nelehké období usnadňují.


1. Nebojte si říct o pomoc rodině nebo přátelům

Toto bych řekla, že je alfa a omega mého bytí a přežití a myslím, že i pro maminky, které čekají své první dítě. Těhotenství sice není nemoc, ale provází jej spousta neduhů, které nejsou zrovna dvakrát příjemné. Zvracením, únavou a nevolnostmi v prvním trimestru to začíná a bolestmi zad, pálením žáhy a horší pohyblivostí ve třetím trimestru to zdaleka nekončí.

Nebojte si říct o pomoc a odpočívejte, kdy jen je to možné. Já jsem se to musela hodně naučit, protože mi dělá velké obtíže někoho prosit nebo si ulevovat. Jsem povahou puntičkář a nejlépe si všechno udělám sama, takže je pro mě těžké přenechat "kompetence" někomu dalšímu. Už jsem se to naučila a je to velká úleva. Zapojte manžela, případně babičky, pokud je máte po ruce. Pokud ne, určitě se nebojte využít hlídaní (chůvy, školky) nebo kamarádky, co jsou taky s prckem doma a můžete si tak vzájemně vypomoci.

Zdroj

2. Pohodlné spodní prádlo

Nevěřila bych, nakolik je tohle pravdivé a nakolik vám dobře padnoucí prádlo může poskytnout velkou úlevu. Při prvním těhotenství jsem to tolik nepocítila, ale teď je to jiné a zejména moje horní partie se zvětšily do nevídaných rozměrů (manžel je tedy spokojený, ale to je na jiné vyprávění ;-)). Všechny podprsenky mi byly malé a i ty z prvního těhotenství nebyly pohodlné.

Na trhu je nepřeberné množství druhů a tipů. Já jsem si vybrala na Asosu a i když jsou dražší, tak sedí perfektně a navíc si v nich člověk připadá alespoň trošku přitažlivě :) Na denní nošení mám tělovou a černou. Na spaní jsem si pak pořídila pohodlnější, bez kostic (ale nosím ji i přes den).

Zdroj


Zdroj


3. Kvalitní mazání

Při těhotenství s Domčou jsem se hned od počátku mazala všemi speciálními krémy pro těhotné, abych se vyhnula striím, kterých jsem se obávala, jak čert kříže. Vyzkoušela jsem Bepanthen krém proti striím, olejíčky od Weleda, Bi-Oil a mnoho dalších.

Strie se mi ani tak nevyhnuly, takže nyní na druhý pokus jsem usoudila, že někdy ani zázračné krémy nepomohou.

Nyní se mažu kvalitním kokosovým olejem a přes zimu jsem používala od Bioderma tělové mléko z řady Atoderm. Obojí pořídíte v kterékoliv lékárně.







4. Kojící polštář

S rostoucím bříškem se spaní stává velmi nepohodlným a těžko hledáte polohu, ve které by vám bylo dobře. Mně se velmi osvědčilo spát s kojícím polštářem, kterým si podepřu bříško a hned je mi příjemně.

Já jsem si ten svůj pořizovala už při prvním těhotenství na Mall a byla jsem s ním velmi spokojená. Jeho multifunkční využití - v těhotenství, při kojení a pro miminko jsme uvítali všichni.





5. Jídlo a dostatek tekutin

To že dostatek tekutin a kvalitní strava jsou základem zdraví víme všichni. V těhotenství, kdy se vaše tělo musí postarat nejen o vás, ale zejména o vývoj miminka, je tato položka velmi důležitá.

S pitím jsem měla vždycky problém, ale nyní se snažím si velmi hlídat, abych pořád měla dolitou skleničku a pila průběžně po celý den. Střídám čistou vodu s ovocnými šťávami nebo čaji.

Při nevolnostech v prvním trimestru mi velmi pomohlo jíst častěji, po malých dávkách a hlídat si pravidelnost. Toto dodržuji i nyní a i když někdy nestíhám, tak se snažím alespoň tři kvalitní jídla denně dodržet (tj. snídaně, oběd, večeře). Hodně jím ryby, těstoviny a drůbeží maso.

Občas si dopřeji něco nezdravého, ale to k tomu taky patří. Tělo si zkrátka řekne, na co má chuť a je fajn mu naslouchat.

Zdroj




A jak prožíváte těhotenství vy? Máte nějaké své tipy, která vám doslova zachránily kůži?

Tereza

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kam s dětmi na výlet: hotel Na Farmě, Poděbrady, Kutná hora

Kam s dětmi na výlet: Zoopark Zájezd

Jak zkrotit domácí rozpočet

Ráda čtu... moje oblíbené blogy

Na radu u laktační poradkyně