Těhotenský deník - II. trimestr

Tak už jdeme do finále... dvě třetiny těhotenství za mnou a nyní s prckem č. 2 vstupujeme do bran třetího trimestru. Ani vám nebudu psát, jak to strašně rychle utíká.



Jaké vás čekají prohlídky a vyšetření v II. trimestru?

1) Pravidelné prohlídky u gynekologa
Stejně jako v prvním trimestru vás čekají pravidelné prohlídky u vašeho gynekologa a dostala jsem žádanky na screening ve II. trimestru a také žádanku na test glukózové tolerance.

Podle vyšetření to vypadá, že druhý prcek bude stejný drobek jako Domča (při narození měla 2,9 kg), takže jsem ráda a doufám opět v pohodový porod :)

Kolik stojí: 0 Kč


2) Screening ve II. trimestru
Screening jsem opět absolvovala u Dr. Břešťáka na soukromé klinice v Hloubětíně. Manžel šel tentokrát se mnou, protože byl zvědavý, jestli na nás vykoukne kluk nebo holčička. :) Nebudu vás dlouze napínat, protože jsem o tom vlastně ještě nepsala. Čekáme druhou holčičku! Jupí! Já jsem měla velkou radost. Manžel mírně zklamaný, ale už se smířil s tím, že bude obklopen ženami.

Zdroj


V rámci vyšetření dr. zjistil, že mám v děloze také myom, ale po prvních vteřinách mého vyděšení mě uklidnil a vysvětlil mi, že to není nic tragického a může se stát, že po porodu se zmenší a zmizí (zatím má velikost 5 cm). Dostala jsem kontakt na odborníka z porodnice u Apolináře, který se zabývá myomy a bylo mi doporučeno, abych se u něj po porodu objednala a zkonzultovala s ním další postup.

Kolik stojí: 0 Kč


3) Test glukózové tolerance
V minulém těhotenství jsem test na cukrovku neabsolvovala, takže to pro mě byla novinka. Po přečtení pár příběhů na internetu jsem si říkala, co mě čeká za nepříjemné vyšetření a jestli to vůbec zvládnu vypít. Nakonec to byly vcelku příjemné tři hodinky a pití vůbec nebylo špatné... taková hodně sladká Fanta bez bublin. Horší byly ty odběry, protože mi šly špatně napíchnout žíly, takže jsem šla domů s rozpíchanýma rukama jako feťák.

Kolik stojí: 0 Kč


Jaký byl můj II. trimestr?
Druhý trimestr byl nejpohodovější a nejklidnější částí těhotenství. Nevolnosti ustaly, bříško ještě nebylo tak velké a konečně jsem mohla začít zas relativně naplno fungovat. Zároveň už to na mě bylo opravdu vidět, takže nikdo nepochyboval o tom, že nás bude brzy o jednoho navíc.

U Dominičky se začaly s rostoucím bříškem projevovat první projevy žárlivosti. Začala se mnohem víc počůrávat a častější byly také záchvaty vzteku. Byla jsem z toho nešťastná, protože jsem viděla, jak se s tím pere a nechápe celou situaci a proč má máma toho vetřelce v břiše. I když jsme si o tom často vyprávěly, bříško mi hladila a povídala si se sestřičkou, tak pořád to pro ní bylo něco natolik abstraktního, že z toho byla  velmi zmatená.

Nyní se vše uklidnilo a asi se s tím začíná pomaličku vyrovnávat. Čekám, jestli přijde další vlna, protože se teď začínám stávat méně a méně pohyblivou a hůř Domi snáší, že s ní nemůžu tolik řádit.

Nemáte tip na nějakou pěknou knížku o příchodu sourozence, kterou by pochopilo i tříleté dítě? Na internetu jich je spousta, ale budu ráda za vaše osobní zkušenosti a doporučení, jak připravit sourozence na příchod sestřičky nebo brášky.

S manželem nyní vybíráme jména a řeknu vám, že tentokrát jsem úplně v koncích a vůbec se neumím rozhodnout. Ještě máme chvíli čas, ale budu muset opět zasednout s kalendářem a jména si projít.


Oblíbené jídlo a pití ve II. trimestru
Jím hodně a jím často :) Asi tak bych shrnula své pocity a chutě ve druhém trimestru. Často jsem taky  vařila klasická česká jídla - v zimě a chladu si tělo prostě říkalo o pečené maso, knedlíky nebo svíčkovou omáčku. Jinak ale nemám žádné extra chutě.




Oblečení
Tady začíná jít do tuhého. Protřídila jsem šatník a momentálně nejvíc času trávím v teplákách a tričku. Už se těším, až bude tepleji a vytáhnu pohodlné šaty.


Váha
Nyní vážím 58 kg, takže zatím jsem od začátku přibrala asi 5 kg.


Tak nám držte palce, protože už brzy budeme čtyři :)

Tereza


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kam s dětmi na výlet: hotel Na Farmě, Poděbrady, Kutná hora

Kam s dětmi na výlet: Zoopark Zájezd

Jak zkrotit domácí rozpočet

Ráda čtu... moje oblíbené blogy

Na radu u laktační poradkyně