Loutkou v rukách reklamy

Často přemýšlím nad tím, nakolik jsem při svých nákupech ovlivněná reklamou a kdy je to čistě můj úsudek. Dnes je to opravdu těžké, protože se na vás valí informace ze všech stran.

Stejně tak si říkám, jak moc to ovlivní generaci našich dětí. Domi je už od svého narození obklopená reklamami a často za mnou přijde s informací, že by potřebovala vílu, co dělá bublinky nebo nové lego, protože reklama na ně zrovna proběhla mezi jednotlivými díly pohádky.

Zdroj

Jak bojovat s útokem reklam na děti?

Myslím si, že v tomhle případě je boj zcela marný. Je jen na nás, rodičích, v jaké míře děti k reklamě připustíme a zejména, jak jim to budeme umět vysvětlit.

Nejsem typ rodiče, co by dítěti zakazoval televizi nebo mobil. Domi na pohádky v televizi kouká, má pár oblíbených videí na youtube a nepřijde mi rozumné ji od toho úplně izolovat (a také mi to přijde i nemožné). Snažím se držet vyváženou hranici mezi aktivní a pasivní zábavou a nabídnout jí od každého něco.

Děti by si taky měly umět vytvořit reálnou představu o tom, jak vypadá skutečný svět. Snažím se Domi dávat najevo svoje emoce a pokud mi není dobře, tak jí ukázat, že i tohle k životu patří. Nebudu přeci před vlastním dítětem předstírat, že je pořád vše růžové a zalité sluncem. 

Zdroj


Zvrácené sociální sítě

Nedávno jsem byla svědkem situace, kdy si dvě asi dvanáctileté holčičky chtěly ve Starbucks koupit kávu. Vysypaly z peněženky svoje poslední kapesné a pak s prodavačem dlouze vybíraly, co si vlastně dát. Každá si odnesla karamelové latté a pak strávily dalších 10 minut focením kelímku s onou božskou tekutinou. Když celá tato anabáze proběhla, tak se napily a následovalo zděšení. "Fuuj, řekla ta jedna. Vždyť je to hnusné.". Stejný výraz měla i její kamarádka. 

Já jsem se nejdřív usmívala, ale pak mě z celé téhle absurdní situace zamrazilo. Hned jsem si na místě holčiček představila svoji Dominiku. 

I já se občas nechám líbivými fotkami na Instagramu unést a propadnu depresi (asi na 10 vteřin :-), že nejsem super matka, která má každé dva dny nový lak na nehtech, do školky jezdím v teplákách a někdy jsou dny, kdy nemůžu vydržet ani sama se sebou. :) Přesto mě má moje Dominka bezmezně ráda a její objetí mě přesvědčí o tom, že je to jenom o mě a mé hlavě. Totéž chci předat i své dceři a věřím, že z ní pak vyroste silný člověk, který se nenechá snadno ovlivnit.


Zdroj

Odhalte svá slabá místa

A co jsem vlastně chtěla celým článkem říct? Že naší největší slabinou jsme my sami. Nakolik jsme upřímní sami k sobě, tak to stejné předáváme i svým dětem. 

Jste máma, která miluje módu a největší radost jí udělají nové džíny? Jděte a kupte si je. Baví vás vaření nebo vyrábět hračky pro své děti? Vařte a tvořte. Nic není špatně a jen to posílí vaše sebevědomí a potom na vás ani reklamy nevyzrají (případně ovlivní jen v mírné a únosné míře, protože vyhnout se tomu opravdu nejde) :)

Boji s reklamou a zejména se sebou sama ZDAR!

Tereza


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kam s dětmi na výlet: hotel Na Farmě, Poděbrady, Kutná hora

Kam s dětmi na výlet: Zoopark Zájezd

Ráda čtu... moje oblíbené blogy

Jak zkrotit domácí rozpočet

Na radu u laktační poradkyně