Vařím pro děti: Ovocné tvarohové knedlíky

Taky nesnášíte to každodenní vymýšlení, co uvařit? Když jsem chodila do práce, tak bylo fajn si jídlo vybírat z několika restaurací v okolí a hlavně se s tím člověk nemusel vařit.

Co jsem doma s Domčou, tak mě ale vaření začalo bavit a z činnosti, kterou jsem dvakrát nemilovala se stala má oblíbená a relaxuji u ní (teda občas mi to taky leze na nervy, ale to asi každému).

Dneska bych vám ráda představila jednoduchý a velmi dobrý recept na tvarohové ovocné knedlíky. V mrazáku mám vždycky nějaké ovoce (ať už od rodičů zamražené z léta, nebo třeba z Lidlu). Inspiraci jsem čerpala na stránkách pořadu Kluci v akci (zde).




Ovocné knedlíky s tvarohem (cca 15 menších kuliček)
Náročnost: jednoduché
Doba přípravy a vaření: do 30 min


  • 100 gr polohrubé mouky
  • 100 gr špaldové celozrnné mouky
  • 2 žloutky
  • 80 gr másla
  • 40 gr třtinového cukru
  • 250 gr měkkého tvarohu (lepší v alobalu než ve vaničce)
  • špetka soli
  • ovoce na náplň (může být i mražené)

Dejte si ve větším hrnci vařit osolenou vodu a mezitím si připravte těsto na knedlíky.
Utřete žloutky s máslem a cukrem. Postupně přimíchejte tvaroh a po menších dávkách také prosátou mouku. Vypracujte vláčné těsto.

Těsto na pomoučeném vále vyválejte a vykrojte si větší sklenicí kolečka. Na ně pak naskládejte ovoce (může být i mražené) a udělejte knedlíky.



Jakmile se bude vařit voda, knedlíky do ní opatrně ponořte, zlehka zamíchejte a nechte cca 6 minut vařit.

Hotové knedlíky nakonec posypu moučkovým cukrem a přidám trošku jogurtu. Můžete je také polít rozpuštěným máslem a vyšperkovat je třeba zakysanou smetanou.


Dobrou chuť!


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kam s dětmi na výlet: hotel Na Farmě, Poděbrady, Kutná hora

Kam s dětmi na výlet: Zoopark Zájezd

Ráda čtu... moje oblíbené blogy

Jak zkrotit domácí rozpočet

Na radu u laktační poradkyně