Co s sebou balím na hory - nezbytnosti a moje tipy.

Chystáme se na pár dní na hory a možná někomu pomůže mých pár tipů.

Co s sebou balím na zimní dovolenou? Pojďte se na to podívat společně se mnou.


Výbava pro malé slečny

1) Kombinéza, oteplováky a bunda
Teplé oblečení je na horách základ. Já kromě teplého spodního prádla sázím hlavně na vrchní vrstvu, která udrží Domču co nejdéle v teplu a hlavně suchu. Letošní zimu se nám nejvíc osvědčil set od Reimy a také kombinéza.

U Reimy si dejte pozor, mají jiné číslování velikostí. Přestože jinde už má Domča velikost 104 - 110, tak u Reimy má 92 a bunda je jí stále větší.







2) Teplé a nepromokavé boty
Máme jedny botky z Lidlu, které mají na dolní části gumu a horní část je textilní. Ty jsou skvělé, ale nepřišly mi dostatečně teplé ve velkých mrazech a sněhu. Proto jsem v zimních výprodejích ještě narazila na sněhule značky Demar, které mají uvnitř ovčí kožíšek a jsou vážně skvělé a věřím, že pro Domču i velmi pohodlné. Bonus pro mámy - skvěle a jednoduše se nazouvají :)

Všechny boty ještě před výjezdem do sněhu nastříkám impregnací, abych znásobila jejich výdrž při řádění ve sněhu.



3) Kvalitní kosmetika
Základní sestava mých pomocníků, bez kterých neodjedeme. Zapomněla jsem ještě vyfotit balzám na rty od Weledy a sluneční brýle. Zvlášť když pere sluníčko od sněhu, tak jsou brýle nezbytností.



A které jsou mé svaté grály?
Bepanthen krém - velmi všestranné využití od zadečku až po obličej :)

Babylove krém na obličej do nepříznivého počasí - nám se osvědčil ten z DM Drogerie, navíc krásně voní

Mixa hydratační krém na obličej - to je nyní jediný krém, který na obličeji snesu

Trio od Biodermy - Atoderm a opalovací krém. Umývám a mažu s nimi nejen sebe, ale i Dominiku. Jako jediní udrží mojí kůži vláčkou a bez otravných a nepříjemných šupinek. V zimně pro mě "must have"!

Sprej na rozčesávání vlásků - Domča má kudrnaté vlasy a nechávám jí je narůst. Kdo máte vlasaté a kudrnaté holčičky, tak mi jistě potvrdíte, že je to leckdy boj. Když se ale spojí hra na princeznu a tento kouzelný sprej, tak zvládneme rozčesávání bez slziček.



4) Základní lékárnička
Co se nám narodila Dominika, tak s sebou na cesty vždycky vozím alespoň základní lékárničku. Věkem se složení obměnilo, ale poslední rok se mi nejvíce osvědčily tyto produkty:



Mišpulníkový sirup - perfektní a hlavně přírodní věc na kašel. Doporučila mi ho kamarádka a nedám na něj dopustit. Je to naše několikáté balení a jsem s ním velmi spokojená.

Paralen SOS - když udeří teplota, pomůže rychle a navíc vcelku ujde jeho chuť

Fenistil gel - vozím celoročně, ale nejvíc využijeme v létě na různé štípance a kopřivky

Bepanthem hojivý krém - na odřeniny a škrábance je perfektní, neštípe

Quixx - od podzimu do jara stálice při různých rýmách a nachlazeních. Jen je to boj a Domča stříkání do nosu úplně nesnáší a většinou to končí pláčem. Máte nějaký tip, jak to zvládnout bez slz?

Náplasti - tady asi není nutné cokoliv dodávat. Krteček na designu jako bonus :)


5) Moje "vychytávky"




Protiskluzová podložka do vany nebo sprchy
Velmi se mi osvědčilo s sebou brát vlastní podložku do sprchového koutu / vany. Domča je neřízená střela a už mockrát se mi stalo, že si ve vaně nebo ve sprše natloukla. Často jsem pod ní dávala ručník, aby jí to neklouzalo, ale teď už s sebou balíme protiskluzovou podložku. Nyní jsem ji koupila v IKEA, ale seženete ji kdekoliv.

Noční světlo
Zejména první noc na neznámém místě bývá horší a Domča se často budí. Tohle světýlko z IKEA je bezvadné v tom, že funguje jak zapojené do sítě, tak vypojené, takže ho můžete přesmisťovat, kam zrovna potřebujete. Neruší při spaní a zároveň má dostatečnou sílu na to, abych ve tři ráno umíchala Domče její mlíčko. :)

Voňavé pytlíky
V každé kabelce nebo batohu mám vždycky pár kousků s sebou. Hodí se nejen na plínky, ale na odpadky všeho druhu, kterých je s malými dětmi vždycky mnoho.


Výbava pro maminky





Kosmetickou část už jsem shrnula výše. Nejsem kosmetický maniak a hory si jedu užít, takže se snažím tyhle věci redukovat na minimum.

Nejdůležitější je pro mě kvalitní termoprádlo, které mi leckdy pomohlo vydržet nekonečné bobovačky a případně dlouhé procházky se spícím prckem v kočárku. Letos jsem si koupila termoprádlo v Tchibo a jsem s ním moc spokojená.



Tak to byly moje tipy a postřehy, co s sebou balím na hory.
A co vy? Máte také nějaké svoje vychytávky, na které nedáte dopustit?


Tereza

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kam s dětmi na výlet: hotel Na Farmě, Poděbrady, Kutná hora

Kam s dětmi na výlet: Zoopark Zájezd

Jak zkrotit domácí rozpočet

Ráda čtu... moje oblíbené blogy

Na radu u laktační poradkyně